Virksomhed

Poster Club

Kontaktperson

Thomas Nissen (CEO & Founder)

THE POSTER CLUB er en københavnsbaseret online emperium, der tilbyder et unikt udvalg af højkvalitetsplakater og kunsttryk fra både kommende og etablerede kunstnere fra hele verden.

Our Services

Facebook, Instagram, Pinterest, Google Search, Google Display, Youtube, E-mail marketing (full scope)

Kort om Casen

THE POSTER CLUBs overordnede målsætning var at finde fodfæste på det skandinaviske marked, for herefter at skalere til relevante globale markeder via en skræddersyet digital marketing strategi. Til dette formål søgte THE POSTER CLUB en partner som kunne rådgive på det strategiske plan, samtidig med at sidde med hænderne helt inde i maskinrummet i den daglige drift på de udvalgte digitale kanaler, og således blive en forlænget arm af virksomheden.

xxxxxxxxxxxxxxxx

- Thomas Nissen, CEO & Founder at THE POSTER CLUB

Learn —

Samarbejdet med THE POSTER CLUB begyndte med en række møder og workshops, hvor vi fik indsigt i de definerede målsætninger, og samtidig fik vendt alle områder af virksomhedens infrastruktur. Disse indsigter tog vi med i vores overvejelser omkring tilrettelæggelsen af den digitalte strategi, hvorefter vi præsenterede vores bud på hvordan vi i fællesskab med THE POSTER CLUBs yderst kompetente interne team, kunne nå de opsatte mål.

Think —

Da vi altid ønsker at være en integreret del af de virksomheder vi repræsenterer, opsatte vi sammen med THE POSTER CLUB, en konkret og detaljeret plan omkring proces og governance. Denne governance-struktur bygger blandt andet på flere in-house arbejdsdage hos THE POSTER CLUB (fordelt på vertikal), månedsmøder og strategiske kvartalsmøder. Dette skulle sikre den røde tråd, både hvad angår det daglige samarbejde med in-house teamet hos THE POSTER CLUB, men ligeledes synergier på tværs af de forskellige digitale kanaler som vi faciliterer.

Create —

Selve løsningen blev en omnichannel strategi bestående af både organisk og betalt tilstedeværelse på udvalgte sociale medier, google netværket og e-mail marketing. Gennem en kontinuerlig strøm af nyt og stilfuldt content, ønskede vi at skabe en kunderejse der først og fremmest skulle inspirere den enkelte slutbruger til hvordan deres hjem kunne indrettes, for herefter at skabe et personaliseret univers på tværs af marketingmixet. I takt med at vi fik indsigt i målgruppens behov, præferencer og adfærd, brugte vi denne viden og data til at entrere på nye markeder, og fik således opbygget et solidt udgangspunkt for yderligere skalering til nye markeder.

Udviklingen har medført at vi nu sælger THE POSTER CLUBS posters og prints i store dele af verden, herunder store markeder som USA, Canada, England, Australien, Tyskland, Holland m.fl. Sammenlignet med 2020 har THE POSTER CLUB indtil videre i 2021 øget antallet af transaktioner med ca. 102%, hvilket har resulteret i en stigning i omsætning på ca. 140%.

En markant faktor i denne positive udvikling har været et tæt samarbejde med THE POSTER CLUB omkring at definere et framework som kan danne præcedens for vores evne til at tjene penge på bundlinjen på hver enkelt kanal. Netop denne disciplin anser vi som vores fornemste opgave, da øget omsætning ikke altid er lig med en god forretning. Med afsæt i dette framework, kan vi på daglig basis træffe beslutninger baseret på data, og således afgøre hvilke kanaler vi skal bruge mere tid og annoncebudget på, og hvilke vi skal skrue ned for prioriteringen af.

Læs mere om

THE POSTER CLUB 

ved at besøge deres hjemmeside

her

go  top