MIGHTY

Case

MIGHTY MONDAY & Corpay One: B2B SQL leadgenerering med Hubspot som en central del af en multi-channel strategi

Servicelines
Google
Meta
Linkedin
Reddit
Hubspot
Content

Corpay One er sat i verden for hjælpe små- og mellemstore virksomheder med at betale deres leverandører, gøre bogføringen enklere og samtidig give et bedre overblik over alle udgifter i en samlet digital platform. Corpay One er i dag mere end 100 medarbejdere på tværs af deres kontorer i Danmark, England og USA.

Udfordring

At definere en mere struktureret og skalérbar marketingstrategi med formål at øge antallet af demoer og free trials i et konkurrencepræget SaaS b2b marked.

Først og fremmest har MM hjulpet os med at lave flere leads til lavere priser. Det er kimen i hele samarbejdet. Men oveni det er de en vigtig sparringspartner ift. trends og tendenser indenfor digital marketing. I stedet for at være en enkelt marketingafdeling, så har jeg adgang til en lang række specialister, der har fingeren på pulsen, og det skaber virkelig værdi. (...). I dag har vi en meget velsmurt digital marketingmaskine, der løbende bliver optimeret. Men endnu vigtigere, så har jeg formået at tilføje en række specialistkompetencer til min afdeling uden at hyre mig til det.

Rasmus Lindersgaard
Head of Marketing in Denmark

Content

Play video
Play video
Play video
Play video

Løsningen/ tilgangen

MIGHTY MONDAY startede ud med at kortlægge og auditere de nuværende kanalers modenhed og performance med udgangspunkt i fast-defineret KPI-framework udarbejdet i et tæt samarbejde med Corpay One.

Dertil udarbejdede MIGHTY MONDAY en struktureret ‘Test and Learn’ tilgang med fokus på løbende at aktivere nye features på eksisterende kanaler såvel som at søsætte nye aktiviteter på nøje udvalgte kanaler til marketingmixet.  


Eftersom den fornemmeste opgave var at øge antallet af demoer og free trials var fokus at aktivere alle relevante virksomheder, der havde behov for Corpays One platform via kortsigtet salgsaktivering. Til dette blev der udarbejdet en content og kommunikationsplan tilpasset hver enkelt persona.

Kunderejsen for B2B SaaS tools kan være lang, hvorfor der sideløbende blev defineret en mere langsigtet brandaktiveringsstrategi, hvori HubSpot blev en afgørende faktor i samspillet mellem marketing og salg. Netop samspillet med salg, marketing og de respektive kanaler såsom Meta, LinkedIn, Reddit, Search, Display og YouTube var et afgørende element i den løftede performance såvel som mulighed for at skalere setuppet.


Resultat

MIGHTY MONDAY udarbejdede en løsning der ved hjælp af en implementering af det rette marketingmix minimerede friktion mellem trafikken og de opstillede KPI’er. Dette, kombineret med et mere integreret og effektivt samarbejde mellem marketing og salg gennem HubSpot, resulterede i en stigning af antallet af bookede demoer og free trials genereret på henholdsvis 44% og 33%, når man sammenligner Q3 og Q4 2021 med Q3 og Q4 2022.

LET’S call

the client

Play video
Play video